Landkunst - Oude Buisse Heide


De rood- wit- en blauwe wandelroutes maken mij wegwijs door het gebied de Moeren. De eerste aftasting vindt plaats in een continue neveling. Het eerste wat me opvalt zijn de bomen, de bomen zijn anders dan hetgeen waar ik ben opgegroeid. De oorspronkelijke kracht van de bomen is hier aanwezig. Ze zijn groter en wijzer dan waar ik vandaan kom. Normaal gesproken houd ik meer van de winter, kale bomen in het weidse landschap. Maar de stokoude bomen zijn nu nog groter door de gebladerte en stellen me gerust. Het bladerdek van de robuuste beuk en kastanjebomen bieden beschutting tegen de regen. Met soms een windvlaag valt het verzamelde water ritmisch als dikke druppels op de zachte ondergrond. De humusrijke ondergrond veert ligt mee met mijn voetstappen. Wat een rijke omgeving. Zelfs de den waar ik minder mee heb komt door de overwoekerende varens beter uit de verf.